HuonoHuonoHuonoHuonoHuono

Tänään herätys oli jo kello 7.00, jonka jälkeen oli aamupala. Sitten lähdimme Reykjavikin satamaan, jossa meitä odotti valassafari.

leirikoulu islantiin 11

Kuva-arvoitus: etsi kuvasta valaan selkäevä! Tämän enempää valaista ei safarilla näkynyt.

Menimme siis keskelle merta etsimään ja valokuvaamaan valaita. Valaista näkyi oikeastaan vain selkäevä, joka meni nopeasti takaisin pinnan alle. Valaiden valokuvaaminen oli aika vaikeaa, piti olla tosi nopea kuvaaja. Näimme myös yhden, joka ruiskutti vettä.

Merellä tuli niin kylmä, että osa puki päälleen hassunnäköiset ylisuuret haalarit. Toinen vaihtoehto olisi ollut mennä laivan sisätiloihin, mutta sieltä ei nähnyt valaita.

leirikoulu islantiin 12

Laugavegurilla eli Reykjavikin suurella shoppailukadulla oli tällaiset hauskat portit.

Lounaalla söimme paistettua kanaa tosi herkullisen dipin kanssa sataman ravintolassa, minkä jälkeen saimme kierrellä vapaasti keskustassa. Ostin muun muassa postikortteja ja -merkkejä. Kävimme ihan oikeassa postissa, mikä sekin oli ihan oma haasteensa. Postissa oli näet vuoronumerosysteemi, jossa hankalinta oli, mitä nappia pitäisi painaa. Onneksi englannin kielellä pärjäsi tosi hyvin joka paikassa.

leirikoulu islantiin 13

Talojen välistä löytyi Suomi PRKL-kauppa. Siellä myytiin kaikenlaista suomalaista tavaraa.

Viideltä olisi lähtenyt bussikuljetus hotellille, mutta kukaan ei jaksanut odottaa siihen asti. Loppujen lopuksi vain molemmat opettajamme tulivat kahdestaan bussilla, kun muut olivat jo kävelleet hotellille.

Illalla söimme vielä pizzaa ja riehuimme hotellilla. Opettajatkin taisivat pari kertaa ilmoittaa, että pidämme liian kovaa meteliä. Nukkumaan meno sujui jo ihan sujuvasti keskiviikon puolella.

leirikoulu islantiin 14

Tämä vaatimaton pizza oli pizzerian halvin, mutta silti se maksoi tuhansia kruunuja.