HuonoHuonoHuonoHuonoHuono

Lähdin isäni kanssa Helsingin Jakomäen ja Siltamäen seurakuntien järjestämälle teatteriretkelle Tampereelle hiihtoloman päätteeksi. Matka alkoi aamulla jo yhdeksältä. Hypättyämme bussiin ja etsittyämme istumapaikat matka kohti Tamperetta saattoi alkaa.

teatteriretki 1

Tampereen Työväen Teatterin näytelmä kertoi Fedja-sedästä, kissasta ja koirasta.

Matkan alkuosa oli hieman tylsä, mutta onneksi olin ottanut hyvän kirjan mukaan. Reissun puolivälissä oli tietokilpailu Raamatusta. Kysymykset olivat aika vaikeita, enkä osannut niistä puoliakaan, isä vielä vähemmän. Kilpailun voittajat ja oikeat vastaukset kerrottaisiin kuulemma paluumatkalla.

Pian sen jälkeen olimme jo Tampereella, joka onkin minulle aika tuttu kaupunki, sillä käyn siellä liki joka vuosi. Tampereella menimme ensin syömään Raxiin, jossa herkuttelimme pizzalla ja jäätelöllä.

Vatsat herkkuja pullollaan lähdimme Raxista kohti Tampereen Työväen Teatteria katsomaan näytelmää nimeltä Fedja-setä, kissa ja koira. Esitys oli todella hauska, se kertoi 6-vuotiaasta Fedjasta, jota kutsutaan Fedja-sedäksi. Fedja löytää kissan, mutta hänen äitinsä ei anna hänen pitää kissaa. Niinpä Fedja karkaa kotoa kissan kanssa ja he törmäävät koiraan, joka tahtoo mukaan. He kaikki muuttavat yhdessä samaan taloon ja tapaavat myös erään naakan.

Vierailu Poliisimuseossa

Esityksen jälkeen lähdimme Poliisimuseoon Hervantaan, jossa kaikki halukkaat saivat päähänsä pahvisen poliisihatun. Tutustuimme museossa poliisin työhön omatoimisesti kiertelemällä museossa. Pienimmät leikkivät puisella poliisiautolla ja etsivät Orava Ovelaista ja sen suurta aarretta. Museo oli täynnä mielenkiintoista historiaa ja myös vähän nykypäivääkin. Puisen poliisiauton lisäksi siellä oli myös oikeita poliisiautoja, joista uusimpaan versioon sai mennä sisällekin.

Museossa kiertelyn jälkeen alkoi olla kotiin lähdön aika. Alkoi olla jo nälkäkin koska retkemme oli kestänyt lähes koko päivän. Söimmekin eväitä kotimatkalla. Kotimatkalla kävimme tietokilpailun vastaukset läpi ja voittajat julistettiin. Ei tullut voittoa, mutta ei se haitannut. Sitten katsoimme Tiku ja Taku -elokuvaa, että paluumatkalla olisi jotain tekemistä.

Ulkonakin oli jo tosi pimeää kun saavuimme Helsinkiin. Mukava retkipäivä oli päättynyt.

teatteriretki 2

Poliisimuseosa oli esillä historiallisia poliisiautoja.

teatteriretki 3

Helsingin Mannerheimintiellä päivysti aikoinaan museonuken kaltainen liikenteenohjaaja.