HuonoHuonoHuonoHuonoHuono

jari taskinen 2Retkemme alkoi Helsingissä Mikaelin kirkolla aamukahvia ja mehua juoden. Kun kaikki olivat saapuneet, pääsimme aloittamaan retkemme bussilla Kuopioon HIFK-KalPa-matsiin.

Matkan alussa Pave (Pauli Syrjö) jakoi osallistumiskortit.

Sitten alkoi tietovisa, jossa oli kysymyksiä Kuopiosta ja KalPasta sekä Helsingistä ja Hifkistä. Tietovisan ohella oli tulosveikkaus, jossa piti veikata mahdollisimman lähelle lopullista tulosta HIFK-KalPa-ottelusta.

Tietovisan ja tulosveikkauksen jälkeen katsoimme elokuvan Elias ja aarrejahti. Jonkun aikaa elokuvaa katsottuamme saavuimme Varkauden ABC:lle syömään seisovasta pöydästä.

ABC:llä syömisen jälkeen Pave jakoi muovipussillisen karkkeja ja lähdimme jatkamaan matkaa kohti Kuopiota. Päästyämme Kuopioon meillä oli pieni kiertoajelu Kuopion halki.

Olimme saaneet myös HIFK:n kultakypäräkapteenilta Toni Söderholmilta kirjeen, jossa luki näin: "Sain tietooni, että olette lähdössä ns. A-luokan reissulle Kuopioon. Isä-poikamatkat ovat mahtavia!

Haluaisin toivottaa teille erittäin hienoa matkaa ja jännittäviä hetkiä katsomossa huomenna! Joukkue on hiukan flunssan kourissa, mutta ei se haittaa.

Nauttikaa päivästä ja pelistä, me yritetään laittaa teille parasta pöytään kaukalossa. Terveisiä kaikille bussiin ja viritelkää äänijänteet kuntoon!"

Sitten lähdimme katsomaan Kalpa-HIFK-ottelua, joka oli melko jännittävä ja tiukka loppuun asti. Maalintekopaikkoja oli kummallakin joukkueella paljon. Valitettavasti loppujen lopuksi KalPa voitti ottelun 3-2.

Ottelun jälkeen lähdimme Poukaman leirikeskukseen, jossa söimme iltapalaa, saunoimme, paistoimme makkaraa ja yövyimme.

Aamulla klo 8.30 söimme aamupalaa, Jyrki piti pienen aamuhartauden ja noin klo 9.30 lähdimme bussilla takaisin Helsinkiin.

Paluumatkalla katsoimme elokuvaa Tarzanin poika ja elokuvan loputtua meillä oli hurjan hankala musavisa. Siinä soitettiin suomalaisten laulajien kappaleita ja piti miettiä laulajan syntymäkaupunkia ja siellä olevaa SM-liigajoukkuetta.

Musavisan palkintojenjaon jälkeen Pave vielä jakoi SM-liiga-kortteja, joita jokainen sai viisi.