HuonoHuonoHuonoHuonoHuono
 

Viime sunnuntaina vietettiin Ylöjärven kirkossa laulupainotteista meidän messua. Messuun oli kutsuttu erityisesti kaikki ylöjärveläiset lapset, jotka ovat täyttäneet tai täyttävät vielä tänä vuonna 10-vuotta sekä heidän perheensä. Joka vuosi järjestämme seurakunnassa kaikille 10-vuotiaille lapsille 10-juhlat. Ehkä sinäkin olet ollut näissä juhlissa täytettyäsi 10 tai sitten olet vasta saamassa tulevina vuosina kutsun juhliin.

Tänä vuonna 10-juhlat järjestettiin meidän messun jälkeen seurakuntakeskuksessa. Yhtenä ohjelmanumerona oli taikurin esitys. Taikuri Timo teki monenmoisia taikatemppuja huiveilla, taikasauvoilla, ilmapalloilla… Ja tietysti temput olivat upeita ja ihmeellisiä. Varmasti moni katsoja mietti itsekseen tai vieressä istujan kanssa, miten ihmeessä taikuri tekee nuo hurjimmat temppunsa? Miten on mahdollista taikoa noin? Me katsojat emme voineet kuin uskoa taikuuteen. Todellisuudessahan taikurit harjoittelevat temppujaan niin kauan, että ne todellakin näyttävät taikuudelta. Ja yleisön tulee vain uskoa taikuuteen, koska kaikkia taikatemppuja ei järjellä pysty itselleen selittämään.

Usko on tärkeä meidän jokaisen elämässä. Meistä jokainen uskoo johonkin, enemmän tai vähemmän. Minä ja moni muu ihminen uskomme Jumalaan. Uskominen ei ole helppo asia. Mutta se on hieno asia. Uskon siihen, että Jumala rakastaa minua ja jokaista maailman ihmistä. Uskon, että Jumalan ainut poika Jeesus on kerran elänyt maan päällä ihmisenä, siis samanlaisena ihmisenä kuin minä, mutta ilman syntiä eli pahan tekemistä. Ja uskon, että Jeesus on kerran kuollut ristillä, minun syntieni tähden ja noussut taivaaseen antaakseen minulle iankaikkisen elämän. Uskon myös Pyhään Henkeen, joka auttaa ja vahvistaa minua uskossa.

Usko yhdistää erilaisia ihmisiä yhteen. On upeaa saada tuntea sellaisia ihmisiä, jotka uskovat ja todella luottavat Jumalaan, vaikka häntä ei voikaan nähdä. Minusta uskominen on hieno asia. Saan luottaa siihen, että jos uskon Jumalaan, hän pitää minusta aina huolta ja on joka hetki läsnä. Ja jos joskus tuntuu vaikealta uskoa tai alan epäillä Jumalan olemassaoloa, voin olla silti varma siitä, että Jumala ei ikinä hylkää minua. Usko Jumalaan tuo tullessaan siis hienoja asioita: Rakkautta, turvallisuutta, yhteyttä…

Uskoako siis taikurin taikuuteen vai rakastavaan ja turvalliseen Jumalaan?

”Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän. Uskontunnustus”

 

 


askartelu

pelitjaleikit

pyhatjuhlat

moniakulttuureja