Tohinaa

valimatkan arviointiLeikkijät asettuvat riviin. He arvioivat ensin matkan vastapäiseen seinään/puuhun/tms. Sitten heidän silmänsä sidotaan. Kun johtaja on antanut merkin, he lähtevät marssimaan seinää kohti. Se, joka tulee sitä lähimmäksi seinään kuitenkaan koskematta, on voittaja.

Lajeina esim. takaperin pituushyppy, höyhenen puhallus, tarkkuusheitto, korkeimman tornin rakentaminen, narun pyöritys kepin ympärille minuutissa, minuutin keston arvioiminen, tulitikkutehtävän ratkaiseminen, viiden solmun tekemisen kesto, oikean puhelinnumeron löytäminen puhelinluettelosta, saappaan potkaisu jalasta, esteradan kulkeminen.

Leikkiin valitaan muutamia esineitä, jotka on helppo tuntea äänen perusteella, kun niitä ravistellaan peltipurkissa/paperimukissa/tms. Johtaja ravistelee yhtä esinettä kerrallaan purkissa ja leikkijät yrittävät tunnistaa sen.

henkilo kimLeikinjohtaja on leikellyt lehdistä 20-30 kuvaa esim. satuhahmoista, sarjakuvasankareista ja tunnetuista henkilöistä. Kuvat asetetaan pöydälle ja leikkijät saavat katsoa niitä pari minuuttia. Kuvat kerätään ja kukin kirjoittaa paperiinsa muistamansa kuvat. Lopuksi kuvat katsotaan uudestaan. Eniten kuvia muistanut voittaa. Vaikeusastetta nostaa, jos nimien lisäksi pitää muistaa myös järjestys, jossa kuvat olivat.

Lisää artikkeleita...

askartelu

pelitjaleikit

pyhatjuhlat

moniakulttuureja